ISSN:1792-2674
ΤΟ ΕΔΕΕΚ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΗ Δ/ΝΣΗ Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ Ν. ΧΑΝΙΩΝ, ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ Ν. ΧΑΝΙΩΝ & ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
Πρόκειται να τεθεί άμεσα σε εφαρμογή το ετήσιο πιλοτικό επιμορφωτικό Πρόγραμμα Συμμετοχικής Εκπαιδευτικής Ηγεσίας «ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ-ΕΙΜΑΙ ΕΝΕΡΓΟΣ/H» που απευθύνεται σε διευθυντικά στελέχη εκπαίδευσης.
Οι κκ. Διευθυντές και Προϊστάμενοι των Δημοτικών Σχολείων προσέρχονται σε τρίωρο βιωματικό σεμινάριο την Τετάρτη 5 Σεπτεμβρίου και ώρα 18.00-21.00 στο Δημοτικό Σχολείο Περιβολίων-Χανίων όπου και θα πραγματοποιηθούν:
. η διερεύνηση των εκπαιδευτικών αναγκών του Προγράμματος,
. η σύναψη του επιμορφωτικού συμβολαίου και
. η κλήρωση των υποψηφίων επιμορφούμενων/διευθυντών (θα λειτουργήσει μόνο ένα τμήμα των 24 ατόμων).
- Παρακαλούμε να τηρηθεί αυστηρά η ώρα προσέλευσης (17.30-18.00), λόγω του βιωματικού χαρακτήρα του επιμορφωτικού σεμιναρίου.
Στο ίδιο πλαίσιο ΠΡΟΣΚΑΛΕΙΤΑΙ το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας την Πέμπτη 13 Σεπτεμβρίου 19.30-21.30 στο Αμφιθέατρο-Αίθουσα 141 Π.98 του Πολυτεχνείου Κρήτης (Κουνουπιδιανά, είσοδος από την κεντρική πύλη) στη ΔΙΑΛΕΞΗ της κ. Α. Αθανασούλα-Ρέππα (Καθηγήτριας Εκπαιδευτικής Διοίκησης και Οργανωσιακής Συμπεριφοράς, του Μεταπτυχιακού Προγράμματος ΑΣΠΑΙΤΕ σε συνεργασία με το Roehampton University (UK) με θέμα: «Ηγεσία και Εκπαίδευση».
Και στις δύο περιπτώσεις πρόκειται να δοθούν βεβαιώσεις παρακολούθησης στους συμμετέχοντες.
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ:
Το Πρόγραμμα «ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ-ΕΙΜΑΙ ΕΝΕΡΓΟΣ/Η» αποτελεί ένα εναλλακτικό παράδειγμα ‘Συμμετοχικής Οργάνωσης και Διοίκησης’ της Σχολικής Μονάδας. Αφορά στην πιλοτική εφαρμογή ετήσιου επιμορφωτικού προγράμματος στελεχών εκπαίδευσης στο πλαίσιο της εθελοντικής δράσης Ομάδας Πρωτοβουλίας-Ομάδας Αυτομόρφωσης ΕΔΕΕΚ.
Η συγκεκριμένη πρόταση αφορά στην προσπάθεια μετασχηματισμού της Σχολικής Μονάδας σε «Οργανισμό Μάθησης-Ομάδα Πρωτοβουλίας-Δράσης». Τα άτομα μαθαίνουν να εκφράζονται ισότιμα, να επικοινωνούν μεταξύ τους, να συνομιλούν κριτικά κι αναστοχαστικά και να ασκούνται στις στις αρχές της «συνευθύνης»-«συναπόφασης». Ο εκπαιδευτικός οργανισμός αναπτύσσει, έτσι, την απαραίτητη δυναμική με την οποία αντιπαρατίθεται στην παραδοσιακή οργανωσιακή δομή και στην εξουσία του ‘ηγεμόνα-διευθυντή’, καθιστώντας τις υποομάδες εργασίας και τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων «ενεργά-συμμέτοχα-συνυπεύθυνα» στο σύνολο των φάσεων οργάνωσης και διοίκησής του αναδυόμενου Στρατηγικού Σχεδίου.
ΣΚΟΠΟΣ:
Ο ολοένα και περισσότερο πολύπλοκος σύγχρονος ρόλος των στελεχών εκπαίδευσης καθιστά απαιτητική την ανάγκη επιμόρφωσής τους στην επίλυση προβλημάτων οργανωσιακής διοίκησης, διαχείρισης της σύγκρουσης και συμμετοχικής λήψης απόφασης στον εκπαιδευτικό οργανισμό. Η σύγχρονη, από άποψης μεθόδων και μέσων εκπαίδευσή τους, δε, δεν μπορεί παρά να αφορά στις βασικές αρχές και στις πρακτικές της ‘Εκπαίδευσης Ενηλίκων’. Τα επιθυμητά αποτελέσματα του Προγράμματος σε επίπεδο αλλαγής νοοτροπίας των ηγετικών στελεχών της εκπαίδευσης αποτελούν την ‘προστιθέμενη αξία’ του στον απώτερο πληθυσμό στόχο, τους ίδιους τους μαθητές.
ΒΑΣΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ:
Το Πρόγραμμα περιλαμβάνει διαλέξεις στην Ολομέλεια της Ομάδας επιμόρφωσης και στην εκπαιδευτική κοινότητα, εργαστηριακές ασκήσεις κι αναστοχαστικές διαδικασίες στους ακόλουθους άξονες:
o Δυναμική της Ομάδας,
o Εκπαίδευση Ενηλίκων,
o Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης,
o Νέες τεχνολογίες και Κοινωνική δικτύωση,
o Εκπαίδευση και Πολιτισμός.